سازمان هواشناسی از بارش باران در نقاط مختلف کشور، ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب کشور و افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین، امروز (۳۰ آذر) در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و برخی نقاط خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می‌دهد. همچنین در این روز سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب غرب کشور وارد می‌شود و به‌تدریج از بعدازظهر در استان‌های ایلام و خوزستان بارش باران گاهی وزش باد رخ می‌دهد.

روز پنجشنبه ( اول دی) با گسترش این سامانه در مناطق غرب، جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی ابرناکی و رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ خواهد داد.

جمعه (۲ دی) فعالیت این سامانه در نواحی غرب، جنوب غرب، مناطقی از جنوب مرکز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی خواهد بود.

شنبه (۳ دی) با توسعه سامانه بارشی بر روی کشور، اغلب مناطق کشور به‌جز برخی مناطق جنوب شرق و نیمه شمالی و شمال غرب کشور بارش رخ خواهد داد. طی پنجشنبه تا شنبه شدت بارش در استان‌های ایلام، خوزستان  چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر و نیمه شمالی فارس پیش‌بینی می‌شود.

روز یک‌شنبه (۴ دی) با گذر موج از سمت شمال شرق کشور در استان‌های واقع در شمال شرق و شرق دریای خزر بارش رخ خواهد داد.

طی ۲ روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

امروز دریای خزر و تنگه هرمز روزهای پنجشنبه و جمعه نیمه غربی خلیج فارس و شنبه خلیج فارس مواج و متلاطم است.

وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده

آسمان تهران فردا (۱ دی ) نیمه‌ابری تا ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۰ و روز  جمعه ( ۲ دی‌ ) نیمه ابری تا ابری همراه با غبارمحلی و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 729580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha